سنگ آنلاین
صفحه اصلیوبلاگمعیار خرید سنگ ساختمانی

معیار خرید سنگ ساختمانی

معیار های مهم در خرید سنگ ساختمانی

  1. بافت سنگ ساختمانی باید ساختاری سالم داشته باشد، یعنی شیار و ترک و رگه های سست نداشته باشد ، کرمو نباشد، بدون هر گونه خلل و فرج باشد، پوسیدگی نداشته باشد ، یکدست(یکنواخت و همگن) باشد. سنگ ساختمانی نباید آلوده به مواد طبیعی و مصنوعی باشد.
  2. ضخامت سنگ ساختمانی هم از گزینه هایی است که باید به آن دقت داشت چرا که در صورت نامناسب بودن ضخامت حمل و نقل سنگ با مشکل روبرو خواهد بود.
  3. رزین و یو وی مناسب از دیگر موضوع های پر اهمیت است که سطح سنگ را یکنواخت تر می کند و مقاومت ذرات آن را زیاد می کند.
  4. لبه های سنگ های ساختمان هم در انتخاب پر اهمیت می باشد چرا که لبه های ریخته شده سنگ را بدقواره خواهد کرد.
  5. مشخصات فیزیکی و شیمیایی سنگ ها را شناسایی کنید، نوع آب و هوای منطقه در نظر گرفته شود، سنگ ساختمانی نباید زیاد آب جذب کند بنابراین نباید در آب متلاشی و حل شود،تمام یا قسمتی از آن نباید بیش از ۸۰% وزن خود آب بمکد.
  6. سنگ نمای ساختمان علاوه بر داشتن زیبایی که برای جلوه ساختمان بسیار لازم است باید در برابر بارش و رطوبت،نور خورشید و تغییرات دمایی مقاومت بالایی داشته باشد.
  7. سنگ های مور استفاده در راه پله ها و کف ساختمان باید هم زیبا و شکیل باشند و هم مقاومت سایشی بالایی داشته باشد زیرا در معرض رفت و آمد زیادی قرار دارد.در حقیقت ضریب سایشی سنگ بالا باشد تا مقاومت خوبی داشته باشد. از بهترین سنگ ها برای استفاده در کف و پلکان، گنایس و کوارتزیت می باشند.
  8. برای محل هایی که شیک بودن خیلی مهم است و به سنگ های لاکچری برای کف ساختمان نیاز است سنگ دهبید به عنوان یک سنگ مرمریت مرغوب و قابل رقابت با بهترین سنگ های لوکس خارجی گزینه مناسبی است.
  9. عوامل موثر در انتخاب و خرید سنگ ساختمانی را باید در نظر داشته باشید که برای هر کاربری خاص در داخل و خارج ساختمان،سنگ طبیعی ساختمانی ویژه ای می تواند مناسب باشد که با معیار های مد نظر آن،کاربری متناسب باشد.
  10. قابلیت صیقل کردن و برش را داشته باشد، مقاومت های کششی و خمشی نسبتاً خوبی را دارا باشد.

بطور کلی سنگ طبیعی را که دارای مقاومت کافی در شرایط جوی و رنگ جالبی باشد می توان در عملیات ساختمانی و به صورت سنگ لاشه، سنگ قواره، سنگ باربر، سنگ پلاک، سنگ درپوش، سنگ ستون و حتی به صورت ظروف و وسایل سنگی استفاده نمود.

برای خرید سنگ ساختمانی مناسب بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید که بر اساس سلیقه شما بهترین ها را پیشنهاد کند.

0