سنگ آنلاین
صفحه اصلیوبلاگبررسی قیمت سنگسنگ تراورتن و نحوه تشکیل آن

سنگ تراورتن و نحوه تشکیل آن

سنگ تراورتن چیست؟

سنگ تراورتن نام آن از زبان فرانسوی و واژه Travertin گرفته شده است، نوعی سنگ آهکی نرم است که از رسوبات املاح چشمه های آب گرم یا آب غارها، دریا و اقیانوس ها و رودخانه تشکیل شده است.

سنگ های تراورتن غالبا به صورت یکپارچه و بهم پیوسته در قالب معدن های بزرگ سنگ کشف شده و برای کاربردهای مختلف توسط انسان استخراج می شوند.

ظاهر این سنگ در طبیعت، با چشم نیز قابل شناسایی می باشند؛ اما قبل از بهره برداری و استخراج گسترده آن ابتدا باید محل دقیق معدن احتمالی آن ها شناسایی شود. پس از شناسایی معدن، عمق و حجم سنگ های آن بررسی خواهد شد. پس از آزمایش بر روی نمونه ها و اندازه گیری تخلخل و مقاوت آن ها مشخص می شود که آیا سنگ تراورتن آن معدن از کیفیت مناسب جهت استخراج و مصارف ساختمانی برخوردار است یا خیر.

سنگ تراورتن چگونه تشکیل می شود؟

این سنگ های رسوبی تراورتن از کربنات کلسیم تشکیل شده اند، که عمده آن ها توسط زمین و در نتیجه رسوبات رودها، رودخانه ها و دریاچه ها و باقی مانده آن از بدن جانورانی که طی سال ها در این رسوبات دفن شده اند تامین می شوند.

بدلیل فعل و انفاعات شمیایی فراوانی که این رسوبات با محیط پیرامون خود و تحت فشار سالیان دارند، بصورت کلی دارای حفره و منافذ نفوذی زیادی می باشند. این الگوی ظاهری بهمراه وزن سبک، ساختاری مناسب و بسیار ایده آن برای استفاده در نمای دیوار ساختمان ها و دیگر طراحی ساختمانی ایجاد می کند.

همچنین خود این حفره ها و فضایی خالی داخل سنگ های تراوتن، به آن ها خاصیت عایقی در برابر حرارت و صدا داده است. سنگ های سفید تراورتن بدلیل مقاوت بالای آن در برابر نور آفتاب و انبساط و انقباض کمتر بیش از هر سنگ دیگری در نمای ساختمانی استفاده می شود.

0