سنگ آنلاین
صفحه اصلیوبلاگبررسی قیمت سنگتراورتن از چه موادی تشکیل شده است؟

تراورتن از چه موادی تشکیل شده است؟

سنگ تراوتن از چه عناصری تشکیل شده؟

سنگ تراورتن از مواد آلی و غیر آلی تشکیل شده که مهترین آن ها کلسیم و سایر ترکیبات بی کربنات ها می باشند. این مواد در دریاچه ها و مسیر حرکت رودها و رودخانه های به رسوب کرده و پس از واکنش های شیمیای و آزاد کردن دی اکسید کربن به هم می چسبند. این چسبندگی از ابتدا سست می باشد، اما طی قرن ها و انباشت این رسوبات بر روی یکدیگر ساختاری فشرده و مستحکم به آن می دهد که در ابعاد وسیع، به صورت معدن یافت خواهند شد.

در صورت عدم وجود فلزات در نواحی تشکیل این نوع سنگ، بصورت تراوتن سفید استخراج می شود. تراورتن سفید بدلیل فراوانی بیشتر آن از فراوانی بیشتر و قیمت مناسب تری برخوردار است. اما تراوتن های رنگی بخاطر وجود فلزات سنگین تر مانند، آهن، مس، منیزیم، نیکل و ... در ساختار خود، تنوع کمتر و قیمت بالاتری خواهند داشت.

دلیل تنوع رنگ در سنگ های تراورتن چیست؟

سنگ تراورتن از رده سنگ های آهکی و متخلخل است و به خاطر ظاهر خاص و زیبای این نوع سنگ ها، بعنوان سنگی تزیینی جهت ایجاد جلوه های زیبا از آن استفاده می شود.

حال دلیل تنوع رنگی آن در چیست؟

دلیل آن فراوانی انواع فلزات مختلف در محل شکل گیری این سنگ ها می باشد که به سنگ های تراورتن رنگ های بسیار زیبا و با شکوه می دهد. به نسبت تراکم و این فلزات در نقاط مختلف این سنگ ها، رگه های رنگی با طیف های روشن و تیره ای تشکیل می شوند که پس از استفاده آن ها، عقل و هوش آدمی را خواهد برد.

0